lt
en ru

Sezonui pasibaigus „CityBee“ nutraukia pilotinį projektą Alytuje

rugsėjo 1, 2022

Dalijimosi automobiliais paslaugų teikėja „CityBee“ pasibaigus sezonui, rugpjūčio 31 d., nutraukia projektą Alytuje, kuriuo buvo siekiama įvertinti, kaip dalijimosi modelis gali veikti mažesniuose miestuose. Įvertinus projekto metu surinktas įžvalgas, „CityBee“ tikisi ateityje plėsti savo paslaugas tokio tipo miestuose.

„Poreikis automobilių dalijimosi paslaugoms auga ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miestuose. Esame dėkingi šiuolaikiškumu ir atvirumu naujovėms pasižyminčiam Alytui, kuris sutiko tapti pirmąja bandymo stotele. Alytuje turėjome galimybę įsivertinti, kaip automobilių dalijimosi paslaugos modelis gali veikti tokio tipo mieste. Prasidėjus rudeniui šį projektą baigiame, dabar vertinsime rezultatus“, – sako Kristijonas Kaikaris, „CityBee“ vadovas.

„Džiaugiuosi, kad Alytus tapo „CityBee“ žemėlapio dalimi – sulaukėme puikių atsiliepimų tiek iš alytiškių, kuriems buvo daug lengviau pasiekti Vilnių ar Kauną, tiek iš kitų miestų gyventojų, kurie pasinaudoję proga apsilankė mūsų žaliajame mieste. Tikiuosi, kad ateityje galėsime tęsti bendradarbiavimą”, – džiaugėsi Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis.

Ateityje „CityBee“ neatmeta galimybės grįžti tiek į Alytų, tiek į kitus panašaus dydžio miestus, teigia K. Kaikaris. Tačiau, pasak jo, būtina užtikrinti, kad paslauga būtų ir patogi gyventojams, ir tvari miestui.

„Automobilių dalijimosi modelis efektyviai veikia tuomet, kai žmonės naudojasi automobiliais viso miesto viduje ir kai tarp miesto zonų vyksta organiška ir tolygi automobilių migracija, kuri yra aktyvi visomis savaitės dienomis. Žinoma, tokį modelį lengviau pritaikyti tankiau apgyvendintuose didmiesčiuose. Tačiau tikime, kad įvertinę „CityBee“ veiklos Alytuje rezultatus rasime sprendimą, kuris būtų patogus bei tvarus ir mažesniuose, nuo didmiesčių nutolusiuose miestuose“, – teigia K. Kaikaris.

Sėkmingai veikiant automobilių dalijimosi modeliui, vienas dalijimosi automobilis pakeičia net iki 15-kos nuosavų transporto priemonių. Tai reiškia, kad mieste mažėja neefektyviai naudojamų automobilių skaičius, spūstys ir išmetama mažiau CO2.

„CityBee“ vadovas primena, kad dalijimosi automobiliais modelis jau kelerius metus sėkmingai veikia mažesniuose Lietuvos pajūrio miestuose – Palangoje, Neringoje, Kretingoje ir Gargžduose.

„Tačiau pajūrio regionas yra išskirtinis tuo, kad šie miestai kartu su didmiesčiu Klaipėda sudaro bendrą mobilumo ekosistemą, kurioje gyvena 200 tūkst. žmonių, o vasarą ji pasipildo ir atvykstančiais turistais. Tad čia vyksta aktyvus judėjimas ir tarp pačių miestelių, ir tarp jų bei Klaipėdos. Kituose Lietuvos regionuose esančiuose miestuose judėjimas yra kitoks, tad mums yra reikalinga papildoma analizė ir sprendimai modelio pritaikomumui, kad paslaugas galėtume pasiūlyti ir kituose Lietuvos miestuose,“ – sako K. Kaikaris.

Viskas ko reikia, tai CityBee programėlė!

Parsisiųsk, užsiregistruok, o tada imi ir važiuoji!